"משהו שומע אותי"?
בשנת 1970 נעשה מחקר בו בדקו מה קורה לתינוק כשהאמא מפסיקה להגיב אליו במהלך אינטראקציה ומראה לו "Still face" (פנים חסרות הבעה).
כיצד לדעתכם התינוק הגיב?
בהתחלה הוא ניסה לתפוס את תשומת הלב של האם בדרך שלרוב עובדת לו, וכשהיא המשיכה להתעלם הוא היה במצוקה, הסיט את המבט לצדדים, התחיל לצעוק, ולבסוף בכה מרוב תסכול.
סו ג'ונסון, פסיכולוגית שפיתחה את שיטת טיפול הזוגי ממוקד רגש (EFT) טוענת שאנחנו כל הזמן שואלים את עצמנו שאלות הקשורות לביטחון שלנו בקשר הזוגי (גם אם באופן לא מודע). אחת השאלות היא האם בן/בת הזוג שלנו נגישים וזמינים לנו?
כמו תינוקות, גם אנחנו חווים מצוקה כאשר לא מגיבים לנו. כיום בעקבות הטכנולוגיה הנגישות שלנו ירדה באופן משמעותי. הזמינות וההתעסקות 24/7 בפלאפון, משפיעות באופן ישיר על הנגישות שלנו.
כאשר אנחנו פונים לבן/בת הזוג שלנו ולא מקבלים מענה יקרה אחד משניים: אני אצעק או אגיב בתוקפנות כדי לקבל יחס, או לחילופין, אסיט את המבט, אלך לחדר השני, אסתגר ואתנהג כאילו "לא קרה כלום".
בשני המקרים נחווה את בן/בת הזוג כלא נגישים ויתעורר בנו רגש לא נעים, ככל שהנושא שדיברנו עליו היה משמעותי עבורנו, עוצמת הרגש הלא נעים תהיה חזקה יותר.
מה אנחנו יכולים לעשות כדי לצמצם את ההרגשה שבן/בת הזוג שלנו לא נגישים לנו?
לפני שמתחילים לדבר, לשתף או להתייעץ – לשאול בפשטות "האם אתה פנוי להקשיב רגע"?
וכמובן שאם אמרנו שאנחנו פנויים, נשים את הפלאפון ונתפנה באמת, גם אם זה רק לכמה דקות. ואנחנו הרי גם "הצד השני" במקרים אלו ועלינו לשים לב ולהיות מודעים, שימוש במכשירים אלקטרוניים למיניהם שואבים את תשומת הלב שלנו ועלולים לפגוע במי שהכי קרוב אלינו.
מיכל שוורץ

מיכל שוורץ

פסיכולוגית ויועצת זוגית

שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

רוצה לקבל את הטיפים והעדכונים ישירות למייל

מאמרים נוספים